WHEN VINTAGE MEETS VOLTAGE


We hebben een iconische Land Rover Defender diesel omgebouwd tot een volledig elektrische auto. Het robuuste karakter en het tijdloze design van de Defender blijven behouden, maar onder de motorkap zit nu stille, krachtige én duurzame techniek.
Dankzij de elektrische aandrijving mag deze Defender probleemloos elke milieuzone in. Zo kun je blijven genieten van de unieke rijervaring van een klassieke Land Rover, zonder concessies te doen aan milieuregels of duurzaamheid.
De voordelen op een rij:
- Toegang tot alle milieuzones (ook in de binnenstad)
- Duurzamer en schoner dan een traditionele dieselmotor
- Behouden van originele karakter en uitstraling van de Defender
- Lagere gebruikskosten en minder onderhoud
Met deze ombouw bieden we een toekomstbestendige oplossing voor liefhebbers van karaktervolle auto’s. Je hoeft geen afscheid te nemen van je favoriete terreinwagen – je rijdt hem gewoon elektrisch verder.
Deze Land Rover Defender 130 is uitgerust met een krachtige 180 kW Zonic elektromotor, goed voor serieuze prestaties – zowel op de weg als in het terrein. De motor is watergekoeld, wat zorgt voor een stabiele werking en optimale koeling, zelfs onder zware belasting.
De energie wordt geleverd door een 55 kWh accupakket, netjes geïntegreerd op de plek van de oorspronkelijke verbrandingsmotor. Voor het opladen is de Defender voorzien van drie 3-fase laders van elk 3,6 kW, goed voor een totaal laadvermogen van 11 kW. Daarnaast is er een DC-DC-laadaansluiting aanwezig, waarmee snelladen mogelijk is, ideaal voor onderweg of professioneel gebruik.
Met deze technische configuratie biedt de Defender niet alleen emissievrije prestaties, maar ook het comfort en gebruiksgemak van moderne elektrische voertuigen.
De elektromotor is slim geplaatst op de plek waar normaal de versnellingsbak zit. Hierdoor blijft de originele balans van de auto behouden. Tijdens het afremmen op de motor wekt deze elektromotor stroom op, wat bijdraagt aan een efficiënter energieverbruik en een groter bereik.
Aan de motor is een reductiebak met een overbrenging van 1:3 gemonteerd. Deze sluit naadloos aan op de originele tussenbak van de Defender. Dit betekent dat de volledige aandrijflijn vanaf de tussenbak intact blijft – inclusief de difflock en de keuze tussen hoge en lage gearing. Alles blijft dus werken zoals je gewend bent van de originele Defender.
Het accupakket is ingebouwd op de plek waar voorheen de brandstofmotor zat. Zo benutten we de beschikbare ruimte optimaal en blijft er voldoende bodemvrijheid en functionaliteit behouden.
Bent u geïnteresseerd? Wilt u meer informatie, een proefrit maken of een offerte? Mail dan naar info@jansenlaroparts.nl
Certificatie t.b.v. toelatingen in EU landen:
EV HypE ™ propulsion R10 revison 5 certified.
BMS system R10 rev 4 certified.
Componenten CE gecertificeerd waar van toepassing volgens:
- LVD 2014/35/EU
- EMC 2014/30/EU
- EN 60335-1:2012
- EN55014-1:2006
- EN50498:2010